kann dir nicht helfen mit den Shops, aber zur 55R und dem FW-Problem:
Die verbaute Kartusche (von Suntour) ist daran Schuld das der FW nicht ausgenutzt wird. Falls du handwerklich nicht ungeschickt bist, kannst du die Kartusche aufbohren und auf offenes Ölbad umbauen. Hab ich selber auch schon gemacht, Gabel geht viel besser und der Rebound lässt sich auch besser einstellen. Ansonsten mal bei Cosmic Sports (MZ Importeur)anfragen, die machen das glaub ich auch.
Anleitung:
Tools needed:
» Drill
» 1.5mm drill bit
» Fork oil (160-180 cc of 7.5w)
» A paper clip
Step One = Drill a 1.5 mm hole 21mm from the bottom of the hexagon nut.
The cartridge will loose pressure. Dont expect a huge BANG ... It only did a quiet psssssssssss. At the end of the cartridge there is a seal. If you do here the first drill only the nitrogen will get out. This is why this step is very important... If you drill somewhere else the pressure will push the oil and the result is a huge mess.
Step Two = Make a 1.5mm hole at 35mm from the bottom of the cartridge (make the operation very slowly).
The oil will begin to leak so get something to put it.
Step Three = Make a 1.5mm hole at 12mm from the top of the tube. Depth of drilling max 4mm.
Now The oil will leak with ease and you will be able to cycle the rod trough all the travel. Make shure the respect the 4 mm (the clip with a mark will help) otherwise you can damage the rod.
Step Four = Make sure the cartridge has no oil in it and then re-assemble the cartridge in the fork. Get rid of the oil from the cartridge.
Step Five = Fill back up with 7.5w suspension oil (quantity varies from 160 cc to 180cc)
ein paar Fotos gibts hier:
http://naivevoyager1.blogspot.de/2011_03...chive.html